Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

#10jaarsporza

• VRT, Sporza

Je tiende verjaardag, het is iets bijzonder. Ook voor Sporza. En heel Vlaanderen mocht mee vieren. Met een trip door de uitgebreide Belgische sportgeschiedenis en een lach op het gezicht.

Het ideale moment om de interactie met de Sporza-community en het brede publiek wat op te drijven.

SUPERMACHINE bouwde een interactief platform, waarop de fans hun favoriete sportmoment helemaal zelf konden herbeleven, ondersteund met een reeks TV-spots, inclusief Sporza-commentatoren in een humoristische hoofdrol.

SPORZA

DE UITDAGING

Tijd om te vieren

Sporza werd tien jaar en wou dat samen met hun community, de sportfans maar ook de moeders thuis vieren. Een brede doelgroep dus. Interactie met het merk was daarbij belangrijk, waarbij we zo veel mogelijk gebruik moesten maken van de bestaande platformen en stijl.

Daarnaast vroeg Sporza een reeks promo-spots die in prime time op de televisie gespeeld konden worden, in lijn met de waarden van het merk. Ook hier werd een brede doelgroep naar voor geschoven.

10 JAAR SPORZA • MICHEL WUYTS
10 JAAR SPORZA • FRANK RAES

ONZE AANPAK

Duiken in het archief

De tiende verjaardag van de sportzender deed SUPERMACHINE al snel uitkomen bij het uitgebreide beeld- en geluidsarchief. Uren beeldmateriaal dat enkel sporadisch werd opgerakeld in televisieshows. Wat als we die interactief maakten, zodat de kijkers hun favoriete sportmoment konden herbeleven? En er een persoonlijke toets aan mochten geven?

De televisiespots konden we gaan inzetten om het concept van de interactieve site te lanceren bij het brede publiek. Om ze nog meer draagvlak te geven, schakelden we de bekende koppen in van Sporza, gecombineerd met humor. Zo toonde Sporza zich niet alleen als een innovatief én tof merk.

DE UITWERKING

Herbeleef het verleden

SUPERMACHINE bouwde een interactief platform op 10jaarsporza.be, waar bezoekers een historisch geluidsfragment op een eigen video mochten plakken. Zo werd zoonliefs wondermooi doelpunt van het weekend plots bejubeld door Frank Raes en kreeg de sprong van de kat lovende woorden van Kris Meertens.

In de televisiespots werd gekozen voor een humoristische toon. We plaatsten de bekendste Sporza-commentatoren in een dagelijkse situatie - de keuken, een winkel, de tuin - en plakten daar hun eigen bekende geluidsband op. Zo werd ajuinen snijden plots een stuk spannender.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE