Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

Creative Ville

• FLANDERS DC

Creative Ville was op 23 juni 2015 toe aan zijn tweede editie. Die dag moest Tour & Taxis in Brussel omgetoverd worden tot dé ontmoetingsplaats voor creatief en ondernemend Vlaanderen.

Dat lukt natuurlijk alleen maar als je mensen kan overtuigen om een ticketje te kopen en deel te worden van dit gebeuren. 800 mensen krijg je daar niet zomaar verzameld, daar moet een goeie en uitnodigende communicatie aan vooraf gaan.

AANPAK

Een echte stad

SUPERMACHINE heeft Creative Ville altijd beschouwd als meer dan een evenement. Voor ons was het een stad. Een echte stad. Eentje met een stratenplan, een stadhuis, een bibliotheek, een eigen website, een eigen krant en zelfs eigen nummerplaten. Maar vooral met veel inwoners. En die inwoners kregen ook elk hun eigen plekje op de website van Creative Ville zodat iedereen wist wie er in die fantastische stad vertoefde.

RESULTAAT

Van nummerplaat tot toilet

Het resultaat van dit alles was een uitverkochte en sfeervolle editie van Creative Ville. Ondanks het regenweer was Tour & Taxis die dag een bron van inspiratie en creativiteit. Mede door de aankleding ter plaatse die helemaal was doorgetrokken in de Creative Ville-stijl: van vestiairebonnetjes tot achtergrondslides tot de aanduiding om naar toilet te gaan. Creative Ville was een echte stad.

RESULTAAT

Iedere sector zijn huisje

Een stad is natuurlijk niets zonder huizen. Daarom bestond Creative Ville uit 12 speciale huizen: iedere creatieve sector had een gepersonaliseerd huis, geïllustreerd door onze vrienden van Toykyo. En op die manier vond iedere inwoner natuurlijk al snel onderdak in zijn huis. Oh en SUPERMACHINE kreeg de ticketjes verkocht!

Cv Houses

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE