Ah, trouwens...

Hadden we al verteld dat we dringend op zoek zijn naar een copywriter die onze copy write en samen met onze AD de meest crazy, straffe... euhm... dinges bedenkt?

SUPERMACHINE

Please view this page on a mobile device

#Fantaplay

• The coca-cola company

Fanta had een leuke jongerencampagne in gedachten en ging op zoek naar een communicatiebureau voor de digitale uitwerking. Lang hebben ze niet op hun dorst gezeten, want SUPERMACHINE was de ideale partner.

We bouwden een online applicatie, waarin je je foto’s of die van vrienden kon pimpen met het iconische Fanta-blik. Hoe origineler hoe beter, want de beste inzendingen kregen festivaltickets.

Fanta

DE UITDAGING

Make it mobile

Met de zomer in zicht, wou Fanta wel wat meer doen dan enkel dorst lessen. Jongeren creatief uitdagen en ze daarvoor belonen met festivaltickets, dat werd de uitdaging.

Een digitale opdracht, want de campagne moest vooral online draaien. Op desktop en mobile, met de nodige uitdagingen naar gebruiksvriendelijkheid toe.

ONZE AANPAK

Een creatieve blik

De campagne had een duidelijke uitgelijnde doelgroep, namelijk jongeren. De partnership met Jim TV was daarin een logische stap.

SUPERMACHINE koos daarom voor een digitaal concept, dat dicht aanleunde bij de jongeren hun leefwereld, namelijk de eigen foto’s pimpen.

fanta image collage

DE UITWERKING

Pimpen en winnen

We bouwden een gebruiksvriendelijke, digitale toepassing voor desktop en smartphone, waarmee jongeren de nieuwe Fantablikken in hun eigen foto’s of die van vrienden konden plakken.

De origineelste fotocollages werden door Jim TV beloond met festivaltickets, live op televisie. Zo kreeg Fanta een voet in de jongerenwereld.

NOOD AAN CREATIVITEIT?

HELLO@SUPERMACHINE.BE