Coca Cola Enterprise
2019
Campaign
1 maart, internationale complimentendag! Een feestdag op het lijf geschreven van Coca-Cola. Meer nog, Coca-Cola zou Coca-Cola niet zijn moesten ze er geen schepje bovenop doen. En zo werd #complimentsweek geboren. Een week lang complimenten rondstrooien naar collega’s in Europa.
Coca-Cola riep de hulp in van SUPERMACHINE om het de collega’s wat makkelijker te maken, want geef toe; een complimentje is niet snel gegeven, en al zeker niet als het de landsgrenzen overstijgt. Maar hoe bereik je duizenden werknemers, over heel Europa, zowel offline als online?
You are the ‘Ola’ in Coca-Cola! #complimentsweek
Hoe zorg je ervoor dat werknemers over de grenzen heen aan het complimentjes geven gaan? Hoe zorg je er bovendien voor dat ook werknemers niet verbonden met het internet de weg vinden naar elkaar?
Hallo, SUPERMACHINE! Via de juiste tool, door gebruik te maken van het bestaande interne netwerk en door offline activaties binnen de Coca-Cola HQ's!
SUPERMACHINE ontwikkelde de Compliment Generator. Een gebruiksvriendelijke, interactieve tool die het voor collega's binnen Europa makkelijk maakt elkaar te voorzien van een grappig, absurd of ietsje braver complimentje.
Door middel van toegankelijke copy en de nodige sympathie die de tool uitstraalt, gingen collega's aan de slag.
Online meets offline.
Offline werd de actie ondersteund door postcards, stickers en affiches. Oh en verstopten we camera's in liften om de campagne een extra boost te geven op maandag! En met succes!
De resultaten
Ik wil je graag op mijn pizza zetten!
De campagne slaagde erin om mensen in heel Europa te bereiken en verspreidde in totaal jaarlijks meer dan 30.000 complimenten, waardoor mensen ervan overtuigd werden dat het geven van een compliment geen moment van totaal ongemak hoeft te zijn, maar het begin kan zijn van grote en boeiende gesprekken.